onsdag 26 november 2008

Snart advent...

Har börjat inse att det snart är advent, så idag har Anna och jag varit iväg och handlat lite för fritids räkning, saker som vi kan ha i vår julkalender.
I år vill Kung vinter att vi ska göra tomten glad och försöka få en vit jul, tomten vill inte åka på sin röda flakmoped och dela ut julklappar, ha vill använda sin fina släde.
Barnen kommer att få leta snöflingor i huset med hjälp av lappar och vill man riktigt mycket så kanske det ordnar sig och blir en vit jul.
Det brukar kunna hända lite olika mystiska saker under hela december, så vi får väl se...
Fick lite "röjningsnoja", får det ibland, så efter jobbet hamnade jag på en av våra vindar här hemma, där alla julsaker finns, något som jag dragit mej för riktigt länge, men det var inte så stökigt där som jag trodde, hittade allt jag skulle och nu ser det riktigt fint ut, härligt, bara en vind kvar :(
Så nu har jag börjat hänga upp lite adventsbelysning, men det där med att tvätta fönster när det är svart ute brydde jag mej inte om få se vad man kan hinna till helgen.

Inga kommentarer: