onsdag 17 december 2008

Att städa är nog mitt kall i livet...

Jag är en person som tycker om att ha ordning omkring mej, idag har jag haft ett ryck på jobbet, kunde inte titta på eländet till slut.
Idag var det målarrummet och förrådet som såg bedrövligast ut, men det har det gjort länge, nu stod jag bara inte ut längre.
Tänk vad gott det gör att bara röja lite och lägga i ordning i skåp och hyllor.
Och vad skönt det känns efteråt...
Väl hemma var det dags igen, i vanliga fall städar vi på torsdagar men imorgon är det julavslutning i Grebbestadkyrka, Kajsas sista, nästa år börjar hon ju på Tanumskolan.
Det känns lite vemodigt, sista gången på julavslutning, tur man jobbar på skolan, för det lär ju bli några till...
Det där med städning här hemma var lite trögt, men nu e det klart, så nu kan vi ta fram tomtarna, fast det blir väl inte förrän på fredag kväll tror jag, börjar bli lite trött nu och imorgon har vi som sagt inte tid.
Undrar om städning är mitt kall i livet???
Men hursomhelst känns det jätte skönt nu, ska krypa ner i soffan men gott samvete.

Inga kommentarer: