torsdag 4 december 2008

Trött...

Redan när jag vaknade i morse så kändes det som om jag hade sovit i en timma kanske, men det hade jag inte, skönt att helgen närmar sig.
Har varit i Uddevalla på morgonen, det var ett sjukhusbesök i min smak, blev inropad exakt på rätt tidpunkt, var i bilen 10 min senare och då hade jag hunnit att köpa kaffe också :=)
Sedan har dagen rullat på i vanligt "fritidstempo" med allt vad det innebär.
Avslutade dagen med att åka till Tanumshede och lyssna på en konstnärinna/ illustratör, som hade gjort väldigt vackra bilder till en bok med Bröderna Grimm sagor som var helt ny. Hon pratade om hur hon jobbat med barn, sagor och bild, verkade jättekul, men när det gäller att hålla på med ett projekt i 2-3 heldagar så får man nog inse sin begränsing, men man kanske kan "låna" lite av hennes idéer och göra något kul på "sitt" sätt.
Väl hemma stod maten på bordet, börjar bli bortskämd märker jag, Jörgen har ju varit hemma i 2 veckor nu, hur ska man komma in i gamla vanor och börja laga mat igen??? Jag tycker ju egentligen det är ganska tråkigt, i alla fall vardagsmaten.
Hur somhelst så hade han lagat en jättegod skaldjursoppa, det värsta var att jag inte alls var hungrig, men kände att det inte var läge att tacka nej, han hade ju väntat med att äta tills jag kom hem :)
Inte konstigt att man "sväller" runt magen ;( Skulle ju ha åkt till VV denna veckan, men jag "glömde" det, tror det får vänta tills efter jul och då får det bli hårdhanskarna, då finns det inga dåliga ursäkter, i så fall vill jag gärna ha en spark i r...ven!!!
Nej nu blir det soffan en stund, men det dröjer nog inte länge innan jag går in och pratar med kudden :=)

Inga kommentarer: