torsdag 25 december 2008

Vad tänkte jag???

Efter som pappa lånade min mp3 när han var ute och reste för några veckor sedan, så tyckte jag ju att jag hade världens bäst julklapp till honom...
Men redan i måndags så var jag tvugen att avslöja för honom vad jag köpt, han var nämligen påväg att köpa en då, smart va? precis innan jul?
Fick säga; du kanske ska vänta tills mellandagarna när det är rea? men nej då, han skulle köpa en billig och vad gör man i det läget? jo, talar vänligt men bestämt om att man inte alls tycker att han ska köpa en mp3 NU!!! Kul, Kul. Ja ja han blev i alla fall glad.
Men inte nog med detta, för vem ska lägga in alla låtar? Jo Jag, vilket jag gärna gör, så länge det inte krånglar och det kan man ju lugnt säga att det gjorde:(
Har nog suttit minst en timma med hans J...a mp3, men har tillslut lyckats, det var egentligen inte så krångligt, men det var itunes som skulle laddas ner och sedan skulle ju alla låta konverteras över dit... så nästa gång går det nog mycket lättare.
Så nu är det fullt med dansband i hans nya ipod;=)
När jag nu ändå höll på så fick jag ju försöka mad mammas mp3 också, har försökt lägga in lite ljudböcker åt henne men det har inte velat funka, så med ett nytt batteri i spelaren och ett härligt glas rödvin bredvid(fick jätte härliga vinglas i julklapp, det rymmer nog en hel flaska om man försöker) så gick det som en dans, vågade knappt andas, fattar inte att det ska hålla på så, brukar aldrig ha problem med mina mp3.
Fem böcker blev det så nu klarar hon sig nog en stund;=)

Inga kommentarer: