söndag 18 januari 2009

Helgen som varit har gått såååå fort

Imorgon ska jag äntligen få tillbaka min bil, som jag har väntat.
Känns nästan som jag har suttit i fängelse, har varit beroende av andra i snart 2 veckor.
Har man behövt handla eller något annat så får man snällt be den som hämtar mej på jobbet, som givetvis inte varit någora problem, men jag tycker inte om att vara till besvär.
Jag är van att klara mej själv och nu ska det bli så igen i en jätte fin nylackerad bil!!!
Ska bara ta mej till jobbet imorgon med sedan kör Jörgen mej till Strömstad, det blir väl skolbussen med Kajsa kan jag tro.
Annars har helgen rullat på i ett rasande tempo, i går höll jag på att sy nya kuddar och dukar, nu har vi äntligen kommit en bit på väg, vi har nämligen köpt färg och allt vi behöver för att göra det fint i vårt vardagsrum.
Vi bestämde att vi skulle börja med Kajsas rum, hon har velat måla om jätte länge, hon önskade sig till och med en burk färg i julklapp! ;) tänk vad gott det gör med lite färg.
I går så var det mammas födelsedag så vi var bjudna dit, tack vare min snälla pappa så slapp vi köra med Jörgens bil (med 2 säten) flera gånger, pappa kom nämligen och hämtade oss.
Vi fick jätte god paj och en smaskig glasstårta, det var en jätte trevlig kväll, så idag mår man som man förtjänar, har legat i soffan hela dan förutom när jag varit i tvättstugan ;)
Ser lite fram emot veckan, hoppas på att komma igång med renoveringen, skall i alla fall börja packa bort lite prylar, Jörgen kan vara lite svår att få igång men börjar man bara så brukar han allt komma igång, det gäller att trycka på "rätt knappar"

Inga kommentarer: