söndag 31 maj 2009

Vilken underbar helg!!!



Jonas är skeppare idag, de andra var inte "dugliga" ;)


Väl iland vankades det grillade kräftor alá Jörgen


Jonas, Emma, Julia och Kajsa prövar fiske lyckan

Jonas hoppar längdhopp!!

Snacka om att vi har haft det skönt i helgen... vilket väder...

Igår fick vi besök av Claes, Ann- louise, Jonas, Julia, Eppo och Emma.

Vi började med en båttur in i Sannäsfjorden, vi lade till vid "Sandtaget" och fikade och badade.

När vi kom iland satte vi oss i sjöboden och grillade kräftor, Jörgen gjorde en blandning med örtcremefraiche, vitlök, olja och massa salt, "gojjan" la vi i de delade kräforna och sedan fick de steka sig på grillen, det blev jätte smaskigt, så när hummern kom fram på bordet så var det inte så stort intresse... men den gick allt ner tillslut ;)

Vi fick en härlig kväll på bryggan och Ann- Louise och jag avslutade med en Irish coffe på Cafét ;-)

Idag bjöd jag på en riktigt härlig morsdag frukost... jo det var allt jag som fick kliva upp och laga frukosten idag, de andra var inte så pigga...

Efter frukosten tog vi oss även idag en båttur, men den här gången så gick färden till Sandviken, en riktigt fin sandstrand, man tror nästan man har hamnat utomlands.

När vi kom iland gick vi till Cafét och åt en jätte god morsdagmiddag.

Tänk att man får ha det så bra...

2 kommentarer:

nicco sa...

Jag längtar kan jag lova dig...Vill inget annat än att va i Sannäs nu.. Men snart så är ju skolan slut och sommaren ligger framför oss.. Kram

Heléne sa...

Ja visst är det härligt att ha hela den underbara sommaren framför sig? kanske vi till och med träffas ;)
Ha det bra kram Helene