söndag 30 augusti 2009

Stockholm!


Sitter på tåget påväg hem efter en jätte härlig helg i Stockholm. Vi startade 3.15 från Havstensund i fredags morse, väl framme så blev det fika i gamla stan och en massa affärer. På kvällen var vi på en jätte mysig restaurang precis i närheten av vårt vandrarhem på Fridhemsplan. Igår tog vi färjan till Vaxholm, en jätte fin tur, där strosade vi runt lite, fikade och lunchade. Det blev lite blåsigt och kyligt så vi tog bussen tillbaka till stan, där hann vi med några affärer innan de stängde... På kvällen hamnade vi på en indisk restaurang, även där var det jätte gott. Vi hade pratat om att gå på nattklubb, men vi börjar väl bli gamla för efter en ganska sen middag gick vi raka spåret hem i sängen:$ Är väldigt nöjd med det jag köpt, ett par jeans, leggings, tunika, en scarf, allt svart, tråkigt kanske men det går ju mot vinter. Jo en vit blus/ skjorta blev det också, så lite duktig har jag allt varit, försökte hitta en jeansjacka och en handväska med men det var värre, det blir väl fler tillfällen. Idag har vi varit så super duktiga alla vi 6 tjejer och kämpat oss igenom tjejmilen! Ja det var ju inte med någon express fart, men jag sprang hela vägen och jag hade inte dödlängtan en enda gång;-) jag är så himla nöjd och glad. Det var nog tur vi inte gick på nattklubb igår då hade det nog varit lite jobbigare idag.;-)

2 kommentarer:

Nicolina sa...

Bra gjort Helen. Kul när man kan förena nytta med nöje..

Heléne sa...

Ja vi har verkligen haft en härlig helg,lycka till nu med din lilla bebis om den nu ville komma ut någon gång...
Kram