torsdag 1 april 2010

Min påskhelg!!!

Då var det äntligen påsk, som jag har längtat.
Idag ska jag och Ewa åka till Smögen och klippa oss, vi tänkte åka lite tidigare och gå runt och kika lite i Kungshamn/ Smögen ;)
Ikväll blir det lite räkmyys och planering av matinköp inför vår Hemsedal resa på söndag, vi tänkte försöka få med oss en del mat hemmifrån med tanke på matpriserna i Norge...
Imorgon ska vi ha lite påskfirande med Anna och Peter, hoppas på lite sol och kanske ett glas vin på bryggan, men tyvärr verkar det som att solen hade tänkt skina någon annanstans.
På lördag blir det till att packa, äta ett och annat ägg kanske? och tända påskbrasan.
Det blir väl tidigt i säng på påskafton för redan klockan 6 på söndag bär det av. Vi vill komma iväg lite tidigt för att hinna åka skidor redan på söndag, det gäller att passa på att utnyttja alla tillfällen.
Vi är 5 familjer som ska åka till Hemsedal och det ska bli såå härligt att åka skidor igen.
Det är 2 år sedan sist och då slutade det ju inte så bra, andra skiddagen blev det skoterfärd nerför backen och vidare till "legevakta", röntgen, bandage och kryckor... Ett halvår senare blev det korsbandsoperation och ca 5 månader efter det blev det en ny opertaion.
Så nu äntligen ska jag ge mej på att åka skidor igen, inte helt återställd, men näst intill, lovar att hålla mej i backen denna gången och köra "safe"?!
Nej nu blir det tvättstugan och sedan ska jag se om man kan få bort allt grus och skräp i bilen.
Ha en riktigt glad påsk på er

Inga kommentarer: