måndag 21 februari 2011

Ledsen...

Jag tror snart jag skiter i att vikväkta, nu har jag gått UPP 2 kilo!!! Så nu är det "bara" 6 kilo kvar tills jag är i mål... och med tanke på att de 7 kilo jag lyckats behålla har tagit ett helt år att bli av med, så får jag väl vara glad om jag har korsat mållinjen till nyår... Känner mej verkligen helt värdelös, undrar vad som krävs? Jag som trodde jag visste hur man gjorde, att det bara gällde att bestämma sig och vara motiverad, kunde nästan inte hålla inne tårarna idag. Om mitt liv ska vara såhär varje vecka så mår nog jag bättre fet.
Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är INTE värdelös och det är inte lätt att gå ner i vikt men det är ännu svårare att hålla vikten. 18 månader har det tagit mig att gå ner 12 kg och jag har 5-7 kg kvar innan jag är nöjd. Skynda långsamt!
Jag vet inte vad du äter som viktväktare men prova något drastiskt för att kickstarta, t ex byta ut någon måltid mot pulvershake, ta bort bröd. Ersätt potatis, pasta och ris med kokt blomkål, broccoli och massa sallad till middagen. Ägg, tonfisk, avokado äts det också mycket av.Så lever jag i perioder men på helgerna måste jag unna mig lite gott som choklad och annat. Vin och öl är ju väldigt gott men ibland hoppar jag det också. Tråkigt javisst men bara i perioder. Är jag bortbjuden eller om vi har gäster så är jag inte så petig då äter jag ALLT med god aptit ;D Portionerna storlek med mat har jag minskat på och tar sällan mer än en gång. Ja, jag är duktigt hungrig ibland när jag går och lägger mig men jag har gjort till en regel att inte äta något på tre timmar innan jag ska sova. Funkar på vardagar men på helgerna skiter det sig.
Ge inte upp! Jag kämpar på jag också. Ledsen till tusen emellanåt men jag försöker se till hälsoaspekten för det var därför jag var tvungen att gå ner ivikt. Jag vill inte ha tillbaka högt blodtryck och andelen dåligt kolesterol.
Heja på och kämpa på. Ta en dag i taget och unnan dig något på helgen.
Jag kämpar vidare!! Är du med? Klart du é!!
Nu kör vi så det ryker :DD
Pöss och massa styrkekramar//Maggan

Heléne sa...

Tack för dina uppmuntrande ord, igår kändes allt verkligen pest, men idag känns livet lite lättare. Har bestämt mej för att denna veckan gäller det ta mej tusan, måste bevisa för mej själv att jag visst kan, för det vet jag. Visst ska jag på 50 Års kalas till helgen men det rymms i min Pro points budget, om jag bara använder dom rätt. Avstod semletårta idag även om jag älskar semla, ska ta ett par extra glas vin på lördag istället. JAG KAN VISST! Kraam <3