onsdag 5 oktober 2011

Nytt yrke kanske? Inte!

Efter träningen idag påväg till bilen ser vi en tjej med huven öppen, batteriet på hennes bil är stendött, hjälpsam som jag är frågade om hon behövde hjälp? Det behövde hon mer än gärna, jag kör fram min bil framför hennes och öppnar min huv: Var finns batteriet? Nu ska jag tillägga att jag själv råkat ut för samma sak många gånger, så att starta med kablar är " plätt lätt", men "utan batteri" är det liite värre. Men jag ringer min "livlina" och får reda på att batteriet sitter gömt, svårt att nå (han har också letat) Hittar tillslut en pluspol som vi kan använda, bilen startar och alla är nöjda och glada, men en stund funderade jag på om jag var helt dum i huvudet? En bil utan batteri? Hm? Bilmekaniker lär jag nog aldrig bli ;-)

Skickat från min iPhoneo

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe! Nä, inte jag heller men vad bra att du kunde hjälpa till.
Kram // Maggan