lördag 17 mars 2012

Migrän!

Tror jag får sluta med rödvin, jag drack 2 glas igår, gick och la mej och mådde hur bra som helst, vaknade vi 1 och visste inte var jag skulle ta vägen. Efter ca en timma fick jag kontakt med Jörgen som somnat på soffan, klarade inte att ta mej ur sängen, smsade honom (tack och lov att jag har mobilen med i sovrummet) så han kom med medicin och vatten, men då var anfallet redan så långt gånget att den inte hjälpte helt, men efter några "samtal med Ulrich" bläää, så somnade jag igen, idag känns det som jag har ett hårt pannband runt tinningen, men jag hoppas att spänningen släpper efter frukost, detta var en pärs, phu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, aj!! Det kan vara rödvinet som var utlösande faktor. Själv håller jag mig ifrån just rött p g a migrän.
Kram // Maggan

Heléne sa...

Jaa, det får väl bli så... ;-( men det konstiga är att ibland går det bra och ibland inte. Har varit och fått massage idag och hon sa att jag inte skulle bli förvånad om jag fick migrän snart igen, var tydligen i likhet med en pansarvagn i nacken, tröttsamt!

Anonym sa...

Fast om det är nacken som bråkar kan det ju säkert komma därifrån men OM jag ska dricka rött så blir det ekologiskt vin. Det har min skalle klarat men inte mer än ett eller två glas, plus att jag slipper få kli i/på näsan. Låter konstigt med kliande näsa men det är någon sorts allergisk reaktion på det röda druvan. Knasigt.
Kram // Maggan