måndag 16 februari 2009

Trött efter en bra dag...

Har precis kommit hem ifrån jobbet, har haft en jätte bra dag på fritids, eftersom det är lov så är det lite färre barn och det kan vara ganska skönt ibland både för dom och oss, man kan göra lite mer som man vill, man har ju hela dan på sig med ett spel eller pussel eller vad man nu hittar på
Efter lunchen tog vi oss en tur till Falkeröd med pulkorna, det var ju inte massor av snö men det gick så det yrde;)
Efter jobbet var jag och Jörgen på vår vanliga "måndags shopping" på Hedemyrs, gillar i och för sig att shoppa, men det där med att handla mat tycker jag är jätte tråkigt, så det är sååå skönt när Jörgen och jag kan sammanstråla i affären så jag slipper handla själv.
Just nu ligger Jörgen och värmer sig i badet, han var lite frusen efter sin dag på sjön.
Tjejerna håller på att laga mat, vi ska få; korvstroganoff med pasta och qinoa??? ja en ville ha pasta och en qinoa, så därför.
Meningen var att jag skulle ta hand om tvätten, men först var jag tvungen att betala en räkning åt Jörgen, så nu är det lite svårt att ta sig härifrån, det är ju lite roligare vid datorn :=)
Det kommer inte bli många mer knop gjorda idag, är jätte trött, sviterna efter helgens 140 års kalas sitter i ännu, säg aldrig att 70 åringar inte kan kalasa ;)
Jag som hade tänkt att sätta mej vid symaskinen en stund, men det blir väl fler tillfällen.

Inga kommentarer: