onsdag 25 mars 2009

Skåne!!!

Nu håller jag på att packa lite, imorgon åker vi till Simrishamn på en liten semester tripp över helgen.
Det ska bli väldigt härligt att komma iväg lite, har ju gått hemma i nästan 2 veckor och jag håller på att bli galen, fy vad tråkigt det är.
Vi har inte varit iväg någonstans sedan vi var i Hemsedal och det är precis ett år sedan nu, så det behövs lite miljöobyte tror jag.
Vad gör man i Skåne en helg? Ja, säg det?
Först hade vi tänkt ta tåget till Köpenhamn, men när det visade sig kosta 1600 kr! så blev vi lite snåla, mycket pengar för bara några timmar tyckte vi.
Så det får bli Malmö istället i alla fall på fredag, för då ska pappa och Jörgen åka till Tyskland och handla lite, så mamma, jag och tjejerna kan verkligen hitta på lite "tjejgrejer", få se vad det blir, skönt att inte planera för mycket.
Alltid när man ska iväg så ska man hålla på att planera i minsta detalj och när man kommer hem så är man helt slut, denna gången är det inte så och det känns så skönt.
Det som är det svåraste är ju det där med kläder, blir det varmt? kallt? sol? snö? jag får väl ta den "stora väskan", hatar att frysa så min dunjacka ska i alla fall med...
Må så gött <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta tåget mellan Malmö och Köpenhamn kostar inte så mycket tror jag./ Nettan

Heléne sa...

Då blev det halva priset, men jag ville ju helst slippa bilen ;)ja ja vi får se vart vi hamnar.

Anonym sa...

Ha en underbar tripp.
Kram