onsdag 22 april 2009

Onsdag kväll...

Sitter här i soffan och funderar på att hoppa i säng, har precis bytt lakan och det är ju helt underbart att lägga sig då.
Började på en bok idag; Smuts, har bara läst några sidor när jag låg i badet förut, så det är ju svårt att säga hur den är...
Har haft svårt att komma igång att läsa den sista tiden, har börjat på flera böcker men har slutat efter ett tag, vet inte vad det kommer sig... så är det någon som har lite boktips så tar jag tacksamt emot det, hörde förresten att de startat en ny sight med boktips, man kanske skulle ta sig en titt där?
Idag har jag och Jörgen varit ute på lite "powerwalk", ja för oss kändes det nästan som ett helt maraton med 5 km, så otränade som vi är, detta var min andra "prommis" denna veckan, är faktisk lite stolt, det är svårt att komma igång, har ju inte kunnat pga mitt knä, men nu får det bära eller brista, är ärligt talat SKIT TRÖTT på att aldrig bli bra ;(
Efter förra operationen så kändes det riktigt bra direkt jag vaknade upp, men nu blir det bara stelare och stelare, fattar ingenting???
Jag som tränar, stretchar och pressar som tusan...
Var på återbesök hos doktorn förra veckan och hon talade om att det inte fanns några "fysiska hinder" att inte knät går att sträcka och böja, vad beror det på då? Har inte min hjärna fattat att jag inte har ont längre eller vad???
Sjukgymnasten vill att jag ska träna/pressa varannan timma, hur man nu lyckas med det? Jag jobbar ju faktiskt.
Men det gäller nog bara att gilla läget och kämpa på, så numera tar jag alla tillfällen jag kan få att pressa och böja... det kan ju vara bra att veta om ni skulle se mej vid ett sådant tillfälle =)

1 kommentar:

Onna sa...

Smuts är så jäkla bra! Du har förmodligen redan läst ut den, jag kunde inte sluta, sträckläste den förra året i Thailand.
Fortsättningen heter Dödergök, också läsvärd.