fredag 14 augusti 2009

Första veckan efter semestern är gjord!

Ja då var det fredag och min första vecka på nya jobbet är gjord...
Det har varit en väldigt spännande vecka med massor av nytt, hjärnan har jobbat dygnet runt, man vill ju lära sig ALLT och framför allt innan Barbro, som jag ska ta över efter, slutar.
För den som inte vet så har jag sökt tjänstledigt i ett år för att prova på att jobba med de administativa sysslorna på skolan. Jag kommer att ha lite kontakt med barnen med, ska jobba på morgonfritids varje morgon utom på fredagar då är jag ledig!

Idag har vi varit iväg på handledar utbildning på trafikskolan, Johanna har fyllt 16 år och vill börja övningsköra. Det var väl inte jätte kul på en fredag eftermiddag när solen skiner, men det är ju bra att få lite utbildning när man ska ge sig ut på vägarna.

Ikväll är vi bjudna till Alexandra och Tommy på kräftskiva, vi ska få kräftor ifrån Hjälmaren, det fick vi förra året med och då var det premiär med insjökräftor för mej och det var faktiskt riktig gott, men det blir allt havskräftor med...

Inga kommentarer: