lördag 28 augusti 2010

Lördag!

Vilken dag! Jag började dagen med att gå promenad, ca en mil blev det, efter frukosten packade jag och Johanna korgen med fika och gav oss ner till hamnen för att ta oss en båttur. Men nu är det så att min man inte är den sorten som håller ordning på saker och ting... den båten vi hade tänkt att ha var full i ryssor! Typiskt! Den andra båten, som ska vara "vår badbåt" har inte fungerat ordentligt på hel sommaren, den hackar och har sig och dör ibland, så den vägrar jag att köra, kul att få stop helt plötsligt... NOT.
Så vår båttur blev istället en biltur. Joahnna körde och jag satt bredvid och höll i mej ;) nej då det gick jättebra. Vi hamnade i Fjällbacka på fika hos Christer.
När vi kom hem så hade mannen plockat ur alla ryssor ur båten och den var någorlunda ren, så vi puttrade iväg på en jättehärlig tur i sakta mak.
När vi kom iland blev vi "kidnappade" av sjöräddningen som bjöd oss på en åktur, det gick i en väldans fart, kul. Jag fick till och med prova att köra... att styra båten var ungefär som att styra en moped, men den var väldigt svår att hålla kurs med, i alla fall när man körde sakta...hm (Se så nöjd jag ser ut!)
Väl hemma var vi lite frusna så vi värmde oss lite i soffan under filten.
Kvällsmaten intog vi på bryggan i solen, det blev skaldjur :-)
När solen försvann gick vi hem och kastade oss på soffan framför tv´n, det är skönt med lugna helger ibland. Nu är John Blund påväg och jag tror jag ska göra maken sällskap i sovrummet, så natti natti på er

Kram Helene

Inga kommentarer: