söndag 22 augusti 2010

Vilken helg!


Nu är ytterligare en trevlig helg till ända. Det har hänt mycket på bara några dagar...
I torsdags efter jobbet hämtade jag Ewa och vi gav oss iväg till Smögen för en välbehövlig klippning ;-)
På kvällen var det dags för grillfest på bryggan med Tina, Stickan, Kirsten, Åke, Jan och Britta, jättekul, vi har inte träffats ordentligt sedan i vintras.
På fredagen tog jag en liten sovmorgon, efter en sen frukost åkte jag och Jörgen till Järnboden i Fjällbacka där de hade rea, vi fyndade en del, jag fyndade mest på Flärd och nytta, några nya kuddfodral till soffan, dukar, ljuslyktor, grytlappar och lite av varje.
På fredagskvällen var det dags för kräftskiva. Fem av mina arbetskollegor kom till sjöboden och åt skaldjur och drack knüllesnaps, vi hade det såå mysigit. Så det blev sovmorgon även på lördag... :$
På lördag vid lunchtid bar det iväg till Överby på shopping, det var väl kanske inte såå genomtänkt, hade nog varit bra att vila lite, men när en väninna frågar om shopping är det svårt att säga nej och visst blev det några påsar till mej med...
På lördag kväll var vi hos Rulle och Ewa i deras sjöbod och grillade och badade bastu, det var riktigt skönt i vattnet.
När jag gick till Näs för att hämta bilen idag, hittade jag svamp i diket, jag kunde inte låta dom stå kvar. Så ikväll väntar kantarellmacka och myys på soffan.
Nu är vi påväg från Uddevalla, vi har flyttat in Johanna och alla hennes saker, imorgon börjar allvaret igen.
Det har varit en jätte kul helg, men det var liite mycket, det hade varit skönt att ha ledigt imorgon med, men 6.15 ska jag vara på plats!!!
Kraam

Inga kommentarer: