söndag 31 oktober 2010

Söndag...

Då var det söndag igen, helgen har gått fort som vanligt, fredag blev en härlig slappar kväll i soffan.

På lördagen gav vi oss av till Grebbestad för att besöka årets Råsjôlördag, det var en massa försäljning och en hel del folk. När vi gått runt ett tag bestämde vi oss för att fika på Sjögrens i backen, men det var fler än vi som tänkte samma tanke, så efter att ha väntat länge och väl på ett ledigt bord, som vi inte lyckades med, bestämde vi oss för att handla med oss fika hem. Hem till Jan och britta bar det av, där blev det både räkor och vin och sedan lite goda bakverk...

Promenaden som Britta och jag hade planerat blev inställd... tror att vi inbillar oss att vi är så söta att vi smälter av lite regn... fast det var faktiskt MYCKET regn.

Väl hemma så blev vi sittandes framför tv´n med gamla filmer som vi filmat med vår videokamera, o vad tiden går... vi fick oss många skratt.

På kvällen kom Annelie, Johan och barnen och hälsade på, vi har inte träffats sedan i början av sommaren så nu var det allt på tiden. Jättemysigt.

Idag fick vi ialla fall tummen ur och kom oss ut på vår promenad, riktigt skönt var det, ljummet i vinden. Väl hemma blev det dusch och sedan en tur till Nordby, tänk att jag har hunnit med 3 shoppingcenter på en helg!!! men är man shoppoholiker så är man, men jag kan tillägga att det inte blev såå mycket shoppat för min del, det mesta blev till Kajsa.

Nu har jag packat lite, imorgon ska jag iväg till Göteborg på kurs i två dagar. Kajsa åker till Johanna i Uddevalla, tyckte att det kändes hemskt att lämna henne helt ensam i två dagar nu när hon har lov och allt.

Nej nu blir det Ensamma mammor och lite tvätt under tiden.

Ha en bra vecka!
Kraam Helene

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har fasen inte gjort ett smack mer än medicinerat min hals och mig själv med glass och annat.
Ähh, det är skönt det också ibland.
Natti natt.
Maggan