måndag 16 mars 2009

Nu är det hög tid...

Nu har jag nått den absoluta toppen!!! eller rättare sagt botten...
Nu är det hög tid att ta tag i sin kropp, man kan inte bara äta och dricka ohämmat och tro att man ska komma i sina kläder.
Imorse ringde min kompis och frågade om jag skulle hoppa på tåget, hon hade stått på vågen och var helt förtvivlad, så från och med idag så ska vi försöka peppa och stötta varann, kan även behöva stöd från er som läser min blogg, det är svårt innan man kommer in i "tänket", har ju lyckats förut så jag vet ju hur man ska göra.
Det som kommer bli det svåraste i början är ju att jag inte kan röra mej så mycket med tanke på min operation i fredags, jag måste vara lite försiktig så det inte blir nya broskbildningar för nu SKA jag bli bra, känner faktiskt redan att jag kan sträcka mer *ler*.
Jag har ju varit med i viktväktarna och har kvar en massa material så det blir den vägen jag tänker gå för att komma i kläderna i graderoben.
Har ni bra tips och råd så tar jag tacksamt emot dom. Gärna recept på bra luncher som går att ta med till jobbet, gärna sådant som inte behöver värmas, tänkte få in mannen på samma spår, och han har oftast smörgås på sjön och de kan ju behöva bytas ut, om inte annat måste det bli väldigt enformigt.

Inga kommentarer: