onsdag 15 september 2010

Dränkt katt!!!



Idag hade jag bestämt mej för att det skulle bli promenad efter jobbet och vad händer då? Jo Ösregn!!! Men efter en stund blir det uppehåll och jag drar på mej dojjorna.
Jag hinner nog inte en kilometer innan regnet är tillbaka igen, lika "ösigt" som tidigare, men nu är jag ju redan blöt, så varför vända?Går in på stigen genom Grönadalen, för då blir det ju lite regnskydd, men ute på grusvägen igen är det både blött och blåsigt, men som sagt jag är ju redan blöt och musiken i lurarna är bra så jag fortsätter, springandes.
Men makens sista ord innan jag gick ut genom dörren ekar i mitt huvud; vill du bli hämtad är det bara att ringa..så med ca 3 km kvar så ringer jag maken, jag har ju trots allt varit sjuk och vill ju inte dra på mej något igen. Stegräknaren visade att promenaden var ca 8000 steg, så det blev ju ganska bra ändå.
Väl hemma så blev det ett varmt bad ;)



2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat Helén! Jag hann inte ens ut mellan skurarna. Det skulle handlas mat, vi röstade, svärföräldrar kom på fika, döttrar kom hem med kompisar, mat lagades, toa dammsögs osv i all evighet. Amen.
Natti natt
Maggan

Heléne sa...

Ja nu när jag använder stegräknare så vill jag bara gå och gå, det är en tävling på viktväktarna
Ha det bra
Kramis Helene